vineri, 3 octombrie 2008

O poezie extraordinara...estetica uratului

Acum cateva zile cautam o poezie pe net. Se numea "De-a v-ati ascuns" si era scrisa de Tudor Arghezi. Personal, va recomand s-o cititi...doar daca sunteti emo s-au v-ati despartit de iubitul/iubita/iubitele voastre. Fiind eu asa pus pe treaba, am dat de o poezie a aceluiasi maret autor (despre care parerea mea s-a schimbat cu 180 grade, adica pentru cei ce sunt prea tineri ca sa stie, e fix pe invers). Se numea "Ion Ion" si a fost denumita de d-l profesor de romana ca fiind "o estetica a uratului" Si nu neg ca e asa. Decat, poate, pe jumatate. Cuvantul "uratului" se potriveste de minune, desi e un pic cam bland. Dupa lecturarea textului, un coleg de-al meu l-a denumit pe saracul arghezi "emo-macelar de ficati" Dar sa nu mai bat campii si sa va scriu frumoasa poezie.

Ion Ion

de Tudor Arghezi


In beciul cu mortii, Ion e frumos.
Intins gol pe piatra, c-un fraged suris.
trei nopti sobolanii l-au ros
Si gura-i baloasa ca de sacis.

Cand cioclu-l ridica-n spinare
Ion parc-ar fi de pamint.
De-l pui poate sta in picioare
Dar bratul e moale si frint.

In ochii-i deschisi, o lumina,
a satului unde-i nascut,
A cimpului unde iezii-au pascut,
A incremenit acolo straina.

Departe de vatra si prins de boieri,
Departe de jalea mamuchii,
Pe trupu-i cu pete si peri
in cirduri sint morti si paduchii.

Va las pe voi sa comentati. Nu sunt eu cel mai priceput critic literar...dar asta intrece orice bariera a unei estetici, fie ea si a uratului. P.S. Salutari pentru Georgiana, cea mai fidela cititoare a mea (si sper ca nu si singura) :D

Un comentariu:

  1. E putin spus urata may :-w
    :-o
    E Horibila de a binelea =))))
    pe bune
    profu a fost dragutz cand a zis de estetica ei
    :-j
    sper ca nu o facem vreun comentariu la ea ca ar fi culmea sa zici ceva de Ion Ion =)))))
    cu beciul lui :-|

    RăspundețiȘtergere