marți, 1 decembrie 2009

Intai, Decembrie, O, Buga, zombi. Alice in...fund.

Doar nu credeati ca sunt asa de denaturat incat sa nu celebrez ziua noastra, a tuturor romanilor, printr-o postare pe blog. Sunt un bun patriot si, ca orice alt bun patriot, sarbatoresc prima zi de iarna cu mici. Cu mustar. De vita. De la Kaufland. La naiba, sa ne bucuram! E ziua mea, a ta, a ta, a ta, a ta, a ta, ba, daca ma gandesc mai bine, si a mea.

Apartenenta la aceasta tarisoara ne ofera atatea motive de mandrie! Ne falim cu cei mai importanti romani in viata: cu mine, cu Bute, cu Becali, si de ce nu, chiar cu mine. Suntem fericiti ca, platind, ca buni contribuabili, taxe si impozite, punem osul la reusitele maretilor nostri conducatori: ..., etc. Rememoram, prin paradele cu tenta comunista, momentele de glorie ale patriei noastre: luptele daco-romane, bataliile de la Marasti, Marasesti si Oituz, Marea Unire, Cealalanta Unire. Intreaga lume sarbatoreste existenta noastra. In Italia se va inaugura, in cinstea romanilor, un nou sistem de vize, prin care niciun conational nu va putea trece granita fara cateva acte comune: buletinul, certificatul de nastere, carnetul de elev, cartea de alegator, certificatul de proprietate, fisa de lectura de la biblioteca, facturile pe ultimul an la lumina, intretinere, cablu si internet, arborele genealogic, abonamentul la ziar, certificatul de inmatriculare a masinii, precum si dovada reviziei tehnice, bonul fiscal corespunzator ultimei vizite la magazinul de cartofi din piata si, nu in ultimul rand, permisul de conducere si diploma de absolvire a liceului. La multi ani, Romania!

Ieri am fost la Oboga (variantele O Boga, Obuga si O Buga sunt permise) insotit de coechipierii mei Edi si Shadow. Am cunoscut un domn foarte simpatic, un celebru olar, care avea mai multe diplome decat am eu hartie igienica in casa la momentul actual, pe nume Ciungulescu Marin. Din motive de lungime a cuvintelor, il vom denumi pe parcursul acestui paragraf Domnul Olar. Asadar, D-l Olar ne-a prezentat intregul dosar cu realizarile pe plan intern si international ale lui si elevilor de la Clubul Copiilor Bals pe care ii coordoneaza. Foarte simpatic si jovial, el ne-a deschis portile atelierului sau, unde am vazut multe vase si foarte multe alte chestii, unele pe care le cunosteam (gen roata olarului) si altele ale caror nume le-am aflat in urma interviului superb realizat cu dansul (gen nu mai stiu exact, dar o sa vad filmarea si o sa va spun). Totodata, am avut norocul sa fim martorii unei asa-zise "meditatii" realizate de dansul in compania unei eleve surdo-mute din Craiova, plina de talent si de pasiune pentru aceasta frumoasa indeletnicire traditionala. Cu alte cuvinte, am ramas impresionat de simplitatea D-lui Olar, ale carui haine, incluzand cusma de pe cap si lenjeria intima, nu cred ca valorau impreuna mai mult de 20 de RON, mai ales pe criza asta. M-a enervat insa drumul spre Oboga (O Boga, Obuga, O Buga) pe care, bineinteles, autoritatile au avut grija sa il semnalizeze cu indicatoare mari si invizibile, astfel incat am ajuns pe niste coclauri care nu stiam ca exista, undeva la circa 10 km de Bals, de unde ne-am intors spre oras si am aflat traseul corect de la o pitoreasca sateanca aflata calare pe o vaca.

Ultimul eveniment notabil al saptamanii il constituie prima mea vizita la Teatrul din Caracal, si, totodata, prima piesa de teatru adevarata (nu Capra cu trei iezi, nu Danila Prepeleac, nu Alba ca Zapada si altele de acest gen) la care am asistat. Desi credeam ca ma voi plictisi teribil o ora jumatate, mai ales dupa ce am aflat ca nu avem voie cu mancare in sala (ceea ce mi se pare o crima impotriva umanitatii) si as fi dat orice, chiar si biletul meu, contra sumei de 15 RON cu care a fost achizitionat, pentru a ramane acasa si a mai ucide niscaiva zombi plantand peashootere si cherry-bombe, asteptarile mi-au fost contrazise si am fost placut surprins sa ma delectez cu reprezentatia celor 4 actori. Ce-i drept, piesa a fost fluctuanta, am admirat 2-3 parti geniale, pentru ca pe final sa ma satur si mintea sa imi umble iar la zombi. Deznodamantul nu a fost tocmai potrivit, adica a fost groaznic de naspa, in sensul in care a stricat tot ceea ce fusese cladit cu grija in aproape o ora si jumatate de efort sustinut pe scena. Totusi, sunt sigur ca la urmatoarea ocazie de a procura un bilet, nu voi ezita si imi voi alunga zombii din minte. Sper.

La multi ani romani! Mandriti-va cu voi! Mandriti-va cu mine!

P.S. Aceasta postare este un pamflet si trebuie tratata ca atare. Sunt doar 2 aspecte adevarate in tot ceea ce am spus:
1. Evenimentele si ideile expuse
2. Fragmentele in care eu sunt prezentat ca fiind un zeu, fala a Romaniei, fecioara intre sfinti si luna intre stele.
P.P.S. Nu am alice in fund.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu