sâmbătă, 26 decembrie 2009

Craciunul, acea perioada din an cand totul merge naspa

E din nou Craciun. Sau, mai bine zis, a fost. Din fericire. Pentru ca de la un timp, Craciunul a devenit oarecum insuportabil. Cu toate ca acum cativa ani era sarbatoarea mea favorita. Imi placea Craciunul. Venea tipu' ala pe care il asteptam un an intreg ca sa imi aduca tot ceea ce pofteam. Era vorba de suspans, de trairi intense, desi stiam ca, la fel ca in fiecare an, o sa vina un batran in rosu care sa imi dea darurile mult ravnite, doar pentru ca stau la el in poala (vorba lu' Teo din reclama).

Acum, ca s-a disipat acea aura de mister, Craciunul incepe sa isi arate partile neplacute, adica de-a dreptul nasoale. De ajun, conform traditiei, mama sta si gateste o zi intreaga si vrea ca totul sa mearga perfect la venirea musafirilor. Eu si sora-mea suntem insarcinati sa facem casa luna si, spre deosebire de alte vremuri mai bune, nu mai pot sa o fraieresc sa curete ea mai mult, adica mult mai mult, de fapt cam totul. Dupa care trecem la impodobit bradul. Desi eu sunt constient ca asta e doar o munca in plus si, in final, tot ca o lesinatura o sa arate. Si mai stiu si ca peste 2 saptamani tot eu o sa dau cu aspiratorul sa curat covorul de ace. Si mai stiu ca tot eu o sa ma car cu el la tomberon, cand nu o sa mai fie folositor.

Pana la urma, Ajunul trece si Craciunul ne bate in poarta. Vine matusa-mea, sa petrecem sarbatorile in familie. Si toate se deruleaza conform asteptarilor, adica oribil:

ora 13: ma trezesc (pana aici totul e ok)

ora 14: mananc (hai, ca parca nu e asa de rau)

ora 15: soseste matusa (Craciunul nu incepe inca sa isi arate coltii, dar nu va lasati pacaliti)

orele 15-21: ma cert cu sora-mea intr-una, pentru ca se poarta ca un pici mic si nesuferit si nu pot sa o bat, ca de, Craciun, invitati, mame furioase, etc.

ora 21: mama isi face o prima aparitie in camera, spunand sa nu ne mai certam si reprosandu-mi ca eu sunt mai mare si ma comport ca un imbecil. Eu arunc vina pe sora-mea, care, de altfel, si era de vina. Mama zice ca nu o intereseaza cine e de vina, ea vrea liniste. Eu spun ca e datoria ei sa o intereseze ca sora-mea ma calca pe nervi. In cele din urma, pleaca.

ora 21:05: mama intra a doua oara in camera. Ea spune ca a cerut liniste si ca sunt musafiri de fata. Eu ii zic sa nu se mai uite asa la mine si sa o ia la cearta pe sora-mea, careia as fi dat orice sa ii palesc vreo doua sa ma tina minte. Ea imi toarna aceeasi placa pe care o aud de 10 ani ca eu sunt mai mare. Din nou, pleaca, lasand totul in coada de peste.

ora 21:07: mama intra a treia oara in camera, de data asta discret, si imi spune sa vin la bucatarie, sa vorbim in particular. Eu vin. Urmeaza o cearta, ea reprosandu-mi ca ne facem de ras, iar eu intreband-o insistand de ce ma cheama pe mine. La auzul acestei intrebari, in cele din urma se enerveaza groaznic, dar pana la urma se infraneaza miraculos si imi spune sa plec, ca nu are cu cine discuta.

orele 21-23: eu si sora-mea suntem la cutite, iar focul arde mocnit.

ora 23: intr-un moment din ala filozofic (e clar ca s-a uitat la prea multe filme) sora-mea se apuca sa scrie pe hartie ceea ce chipurile vrea sa fie o scrisoare catre Mos Craciun (desi Mos Craciun a venit aseara, dar numai asa, sa ma enerveze) in care scrie ca are o dorinta, ca Mosul sa o ajute intr-o privinta: "Alex a innebunit". Dupa ce scrie toate astea, spune "asta trebuie sa o ascund, sa nu o vada nimeni" dupa care, bineinteles, o pune pe masa, in fata mea. Aici am gresit, am fost ispitit, am picat in plasa ei si am citit. Am intrebat-o, cum era si firesc, de ce dracului crede ca am innebunit. Ea incepe sa faca scandal, chipurile sa ii dau lista, ca de ce i-am luat-o. Mama aude si intra in camera, spunand ca nu se mai poate asa, ca sunt chiar nesimtit etc. Eu ma cert cu ea de-a dreptul violent, cu racnete si de o parte si de alta, incercand sa ii explic cat de DIABOLICA e sora-mea si cat mi-as dori sa ii indes scrisoarea aia pe gat. Ea spune ca eu chiar nu inteleg ca nu e momentul si ca nu o intereseaza si imi reproseaza ca iar am enervat-o si a inceput sa faca scandal din cauza mea. In clipa urmatoare, cand ii pun iar vesnica intrebare "De ce presupui iar ca eu sunt de vina si ma iei la boscorodit tot pe mine???" imi spune sa merg la bucatarie, pentru a doua oara in seara asta.

orele 23-23:15: ma cert groaznic cu mama la bucatarie, ea spunand ca e normal ca sora-mea sa aiba parte de tratament preferential, ca ea e mai mica (am si cautat pe net, toti psihologii spun ca lucrul asta e o problema mare intr-o familie, dar ea nu intelege). Bineinteles, in lipsa de argumente, eu repetand la nesfarsit aceeasi intrebare, mama recurge la metoda perfecta de a ma facea sa tac, aceea pe care o uram cu totii la fel de mult: "Ei bine, vrei sa fii tratat ca sora-ta, la 11 ani! Asa va fi! Sora-ta sta intotdeauna acasa. PA REVELION, PA BILIARD, PA ORAS! OMG! Desigur, a trebuit sa tac. In acel moment, la locul faptei apare si sora-mea plangand. Eu ii spun: "Tu ce mai cauti aici? Iar ai venit sa faci pe mata (adica matza=pisica) fandosita si sa scapi basma curata?" La care ea, printre suspine: "Nu, eu doar am venit sa iti cer iertare" (Pentru oricine, asta inseamna da; pentru mama, a insemnat: "Vezi! De ce o judeci inainte sa afli ce vrea?") Normal, m-a apucat criza de nervi. Si, ca de fiecare data, intr-un astfel de moment, cineva apare neinspirat. De aceasta data, matusa-mea. Moment in care atacurile asupra mea au inceput sa vina din doua parti, tandemul mama-matusa. Plin de draci, dar cu o figura calma, m-am tirat usor din incapere, m-am imbracat in pijama si am zis ca ma culc, ca m-am saturat de Craciunul asta, pentru mine absolut infect ca si desfasurare a ostilitatilor.

Acum, stau si scriu pe blog, la fel de nervos. Doamne, daca ar sti ai mei cat de demonica e sora-mea si cum ma sapa asa, pentru propria ei distractie! Cred ca i-ar fi placut sa traiasca in Roma antica, sa vada gladiatori sfartecati de lei. O detest din tot sufletul. Mai am 3 ani si plec la facultate. Poate atunci scap. Desi toti ma iau cu texte gen "ehei, atunci sa vezi ce dor o sa iti fie..."

P.S. Ah, cata miselie, ce i-as arata eu sora-mii ce inseamna lege si dreptate, da' asa bine, nu gluma. Cu ce talhar traiesc in casa.
P.P.S. Scuzati eventualele greseli gramaticale sau de exprimare, dar textul asta a fost scris la nervi si nu am de gand sa stau acum sa il recitesc si sa ii gasesc nod in papura. Oricum, puteti sa il intelegeti si cu 2-3 eventuale scapari de limbaj.
P.P.P.S. Sper ca voi ati avut un Merry Christmas, ca eu, ba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu